|
|
|
|
|
1.2020. (03.17.) polgármesteri határozat az óvodában rendkívüli szünet elrendeléséről |
Kijárási korlátozás értelmezése |
?????? SEGÍTSÉGNYÚJTÁS KIJÁRÁSI KORLÁTOZÁS ÉRTELMEZÉSÉBEN ??????    KEDVES ISMERŐSEIM! Orbán Viktor, Magyarország Miniszterelnökének mai napon történő bejelentését követően - amely kijárási korlátozásról szól március 28.-tól április 11.-ig- több ismerősöm is felhívott, hogy mit lehet és mit nem, amelyből egyértelmű számomra, hogy az egyszerű emberek többsége NEM ÉRTI A MAGYAR KÖZLÖNYBEN KÖZZÉTETT RENDELET SZÖVEGÉT. Azzal tudok segíteni, hogy egy ügyvéd értelmezésében, közérthető stílusban a kormányrendelet értelmezését MINDENKI SZÁMÁRA ÉRTHETŐEN LEÍROM. - Nincs szó konkrét lakhely elhagyási tilalomról ?(Ami azt jelenti, hogy indokolt esetben igenis lehet egyik településről egy másik településre utazni.) - Nincs szó teljes kijárási tilalomról, vagy bárminemű karanténról!! (Ilyen intézkedés egyetlen szóval sincs a kormányrendeletben.)? - Aki dolgozik, vagy bárminemű hivatást gyakorol (akár munkaviszonyban, akár vállalkozóként) az adott településen, de a településen kívül is ezen cél gyakorlása érdekében szabadon mozoghat és elláthatja tevékenységét.? - Nyugodtan lehet kutyát sétáltatni, ha pedig beteg bármely állat, állatkórházba is el lehet vinni bárhova. - Lehet a szabadban sétálni ?, például akár a Tisza parton, akár máshol (más településen is!!!), a lényeg, hogy ezt ne csoportosan tegyük, hanem egyedül, vagy olyan családtagunkkal, akivel egy házban/lakásban élünk. (Más személyektől 1,5 méteres távolságot tartsunk be!) - Lehet látogatni akármelyik messzebbi településre is (pl. Budapestre) hozzátartozóinkat, rokonainkat, mivel ezt nem tiltja a kormányrendelet.? - Ha az autó meghibásodik, akkor el lehet vinni javíttatni, más településekre is.? - AMIRE NAGYON FONTOS ODAFIGYELNI: 65. év alatti személyek élelmiszerüzletet, drogériát, piacot, vagy gyógyszertárat 9 óra és 12 óra közötti időben NEM LÁTOGATHATJÁK ??, mivel ekkor van lehetőség arra, hogy a 65. év feletti idős személyek ezen helyeken vásároljanak (Ezzel kívánja a Kormány elérni, hogy az idősek védelme érdekében elkülönüljenek a vásárlási időpontok.) - Ezzel összefüggésben a 65. év feletti idős személyek 12 óra után NEM MEHETNEK VÁSÁROLNI!!! ??(A 65. év alattiak [fiatalok] viszont igen ?, akik 9 óra előtt is mehetnek vásárolni, ha korán kelnek, vagy korán indulnak dolgozni.) - Szó nincs arról, hogy a 65. év feletti emberek 12 óra után nem mehetnének szabad levegőre, de igenis mehetnek ?, hiszen ezt nem tiltja a kormányrendelet, a lényeg, hogy egészségük megőrzése érdekében történjen ez. ( Fizioterápia, gyógytorna, séta, más egészségügyi ok) - A szülői jogok és kötelezettségek ? nincsenek korlátozva, tehát a hozzátartozók egymással kapcsolatos találkozását sem az adott településen belül, sem azon kívül nem tiltja a kormányrendelet!!! - Az viszont mindenki számára kötelező, hogy holnaptól vendéglátóhelyeken két hétig tilos (??) a tartózkodás, ez alól egy kivétel van: Az étel és italrendelés és szállítás továbbra is megengedett!
ÚGY GONDOLOM, hogy ezzel az értelmezéssel tudtam segíteni azoknak, akik a jogban nem jártasak, s ne a tv-ben, és a rádióban hallgatott szűrt információt fogadják el az emberek, hanem az a fontos, ami a kormányrendeletben van. VIGYÁZZUNK EGYMÁSRA, TARTSUK BE AZ ELŐÍRÁSOKAT, DE NEM KELL PÁNIKHELYZETET TEREMTENI (??????), MIVEL A KORMÁNYRENDELET EGYÁLTALÁN NEM TÚLZÓ, CSAK RÉSZLEGES ÉS SZÜKSÉGES KORLÁTOZÁSOKAT TARTALMAZ. |
|
TÁJÉKOZTATÁS
Tájékoztatjuk Önöket,
hogy a Polgármesteri Hivatalban az Ügyfélfogadási időben
(Kedden 8.00.-12.00. óráig, Csütörtökön 13.00.-16.00 óráig)
érkezésük
sorrendjében intézhetik az ügyeiket!
A
hivatali szobákban egyszerre csak egy-egy ügyfél tartózkodhat. Az ügyintézők egyesével engedik fel-,
illetve kísérik le az ügyfeleket az ügyintézéshez. A rácsos ajtót zárva
tartjuk.
Kérjük,
hogy amíg Önökre kerül a sor, addig a földszinti folyosón, illetve az épület
előtt várakozzanak!
Megértésüket köszönjük!
Polgármesteri Hivatal |
|
Tisztelt
andornaktályai Lakosok!
Ezúton
értesítjük Önöket, hogy a Rákóczi út
275. sz. alatti COOP élelmiszer bolt
nyitvatartási rendje 2020. március 23-tól az alábbiak szerint változott:
Hétfőtől ? Péntekig: 6.00 ? 11.00
Nyitva
11.00 ? 13.00 Zárva
13.00 ? 17.00 Nyitva
A jelenleg érvényes hétvégi (szombat,
vasárnap) nyitva tartás NEM VÁLTOZIK!
A
változásról a cég web-lapján és facebook-oldalán is tájékoztatják vásárlóikat.
Ez az
intézkedés ideiglenes, amint normalizálódik a cég létszámhelyzete, abban a pillanatban
vissza fognak térni a korábbi nyitvatartási rendhez!
A Rákóczi út 91. sz. alatti
DISZA-COOP élelmiszer bolt nyitvatartási ideje nem változik!
Megértésüket
köszönjük!
Eger és
Vidéke Coop Zrt.,
Andornaktálya
Községi Önkormányzat
|
|
Háziorvosi Felhívás!
A rendkívüli
egészségügyi helyzetre való tekintettel az EMMI (Emberi Erőforrások Minisztériuma)
utasítása alapján " a 65 éven feletti egészségügyi dolgozók ne
találkozzanak közvetlenül a betegekkel". Ennek megfelelően az andornaktályai
egészségügyi ellátás rendje módosul.
Rendelési idő változatlan, viszont mielőtt a rendelőbe jönne valaki, előtte
telefonáljon reggel 7 óra 30 perctől délután 16 óráig az alábbi telefonszám
valamelyikére.
Rendelő: 430-625
Orvos: 06-20-314-45-43
Miután elmondta panaszát eldöntöm, hogy
1. telefonos megbeszélés után vagy gyógyszert és, vagy pihenést( táppénz)
javaslok.
2. Ha járóbeteg és feltétlenül orvosi vizsgálat szükséges (lázas állapot
kivéve) a megbetegedés alapján Makláron vagy Nagytályán az ottani
rendelési időben lehetőség van.
Receptírás az eddig megadott E-mail címen (laszlodrfabian@gmail.com)
vagy az orvosi rendelő postaládájában jelezve történik. Mindenkinek E- receptet
írunk, ami azt jelenti, hogy BÁRMELYIK gyógyszertárban lehet receptet
kiváltani a beteg TAJ kártyája és a kiváltó személyi igazolványa
szükséges. Papír alapú receptet írni ezentúl ( 2020.03.20-tól) csak tesztcsík, tű,
pelenka esetében van lehetőség. A papíralapú recepteket a Polgárőrség
eljuttatja a címzettnek.
Kérem a fent leírtak maradéktalan betartását!
Dr. Fábián László Andornaktálya Háziorvosa |
|
Tisztelt Ügyfelünk!
Az NHSZ Észak-KOM Nonprofit
Kft. ? a Magyarországon kialakult járványügyi veszélyhelyzet tükrében ?
különböző, a szolgáltatást érintő változtatásokat vezet be, amelyekről az
alábbiakban tájékoztatjuk.
A 41/2020. (III. 11.) kormányrendelettel
elrendelt intézkedésekhez igazodóan Társaságunk március 16-tól
kezdődően határozatlan ideig szünetelteti ügyfélszolgálatain a személyes
ügyfélfogadást. Az online csatornákon keresztül továbbra is elérhetőek
kollégáink, amelyekről bővebben honlapunkon tájékozódhat: https://www.nhszeszakkom.hu
Az ügyintézés menete
telefonon és e-mailben továbbra is zavartalanul működik. Kérjük Önöket, hogy az alábbi elérhetőségeken lépjenek velünk
kapcsolatba:
Eger
Telefon: 36/ 513-200; Fax szám: 36/
513-211; E-mail : ugyfelszolgalat.eger@nhsz.hu
Gyöngyös
Telefon:
37/311-894; Fax szám: 37/500-281; E-mail : info.matra@nhsz.hu
Pétervására Telefon: 36/368-445; Fax szám:
36/368-634; E-mail : ugyfelszolgalat.pevik@nhsz.hu
2020. március 18-tól az egri és 2020. március 19-től a gyöngyösi
hulladékudvaraink ideiglenesen nem fogadnak Ügyfeleket!
Továbbá, korlátozzuk az egri és hatvani hulladékátrakó állomás
valamint a Hejőpapi II. Hulladékkezelő Központunkba történő lakossági
hulladékok beszállítását: csak az NHSZ Észak-KOM Nonprofit Kft. és a szerződött
partnerek gépjárművei hajthatnak be a területre.
2020. március
18-tól új lomtalanítási igényt nem veszünk fel határozatlan ideig.
Mindezek mellett kérjük Ügyfeleinket, hogy a fertőzésveszély
csökkentése érdekében a hulladékgyűjtő edényekbe ? kukákba ? kizárólag lezárt
zsákokban helyezzék el a hulladékot.
A
hulladékgyűjtő edények fertőtlenítéséről az ingatlanhasználók heti
rendszerességgel ürítés után lehetőségtől függően gondoskodjanak.
A felsorolt változások mellett társaságunk folytatja a jogszabályok
által is előírt hulladékgazdálkodási tevékenységét. Tájékoztatjuk Önöket, hogy
a szolgáltatással kapcsolatos esetleges változások és újabb információk
érdekében keressék fel honlapunkat www.nhszeszakkom.hu , ahol
folyamatos tájékoztatást nyújtunk.
Szíves megértésüket és türelmüket kérjük az elkövetkezendő
időszakra!
Kérjük
Önöket fokozottan ügyeljenek egészségükre!
2020. március 17.
Üdvözlettel:
NHSZ
Észak-KOM Nonprofit Kft. |
|
|
KORONAVÍRUS JÁRVÁNY VESZÉLYHELYZETI TÁJÉKOZTATÓ |
Tisztelt Andornaktályai lakosok!
Az országosan elrendelt veszélyhelyzetre, illetve a koronavírus
fertőzés várható terjedésére való tekintettel az alábbi intézkedésekről
tájékoztatom Önöket:
EGÉSZSÉGÜGY
Amennyiben a koronavírus betegség jeleit észleli magán (láz,
fáradtság és száraz köhögés, egyes betegeknél jelentkezhet izomfájdalom,
orrdugulás, orrfolyás, torokfájás, hasmenés, légszomj) azonnal hívja telefonon
háziorvosát a megadott telefonszámokon, vagy a 112-es segélyhívó számot a
további teendő egyeztetésére! NE MENJEN BE A RENDELŐBE!!!
Andornaktályai orvosi rendelő: 06-36/430-625, 06-20/314-4543
Kérjük Önöket, hogy a következő időszakban
semmiféle halasztható ügyben ne jelenjenek meg a rendelőben. Javasoljuk, hogy
halasszák el a nem sürgős, tervezett műtéteiket, beavatkozásaikat, ne menjenek
zsúfolt közösségi terekbe.
A lehető legkevesebb időt töltsenek az
otthonukon kívül, és legyenek sokat szabad levegőn!
Kérek minden lakost, hogy az orvosi rendelőt csak a
legszükségesebb esetben keresse fel.
Amennyiben receptet szeretnének felíratni,
igényüket a rendelő bejárata melletti postaládába bedobott levelükben, vagy
telefonon jelezzék.
A szokásosan szedett gyógyszerek digitális
receptjeit a háziorvos (lehetőség szerint) elektronikusan elküldi a
gyógyszertárak rendszerébe. Rendelési időben egy óra múlva bármelyik
gyógyszertárban kiváltható a beteg TAJ száma ismeretében az átvevő
személyigazolványának bemutatásával. Digitális recept hiányában hagyományos módon
megírt, papír alapú receptet kap a beteg.
Amennyiben szakorvosi beutalóra van szükségük,
annak igényét is a postaládába bedobott levélben jelezzék.
Az elkészült beutalót/receptet az andornaktályai
polgárőrség tagjai hétfő/szerda/pénteki napokon eljuttatják az érintettek
postaládáiba. Amennyiben elkerülhetetlen, hogy meg kell jelenniük a rendelésen,
kérjük hogy a váró helyett az épület előtt, a szabad levegőn várakozzanak.
VÉDŐNŐ
A rendelőt csak a kötelező védőoltások beadása érdekében, a védőnővel való
előzetes telefonos egyeztetés után keressék fel. A tanácsadások időpontjának
egyeztetése szintén telefonon történjen.Tel.: 06-30/435-3598. Kérjük, hogy a
vizsgálatokra csak egy felnőtt hozza az érintett gyermeket.
A személyes higiénián felül a fegyelmezettség, az új szabályok betartása a
legfontosabb!
GYÓGYSZERTÁR
Kérjük önöket, hogy a kiszolgáló helyiségben egyszerre csak egy személy
tartózkodjon, a többiek egymástól távolabb, az épület előtt várakozzanak, ezzel
is csökkente a megfertőződés veszélyét.
SZOCIÁLIS ÉTKEZÉS
A személyes gondoskodásban részesülő lakosainknak továbbra is kiszállítjuk a
munkanapokon biztosított egyszeri meleg étkezést. Az Egy Falat Esély Alapítvány
továbbra is (a megszokott módon) megoldja a szociális étkeztetést településünkön.
GYERMEKINTÉZMÉNYEK
Március 18-tól ? további értesítésig ? az andornaktályai Mesevár Óvoda zárva
tart.
ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
Kérem lakosainkat, hogy csak halaszthatatlan ügyekben
forduljanak az ügyintézőkhöz, problémáikat lehetőleg telefonon, illetőleg a hivatal
e-mail címén jelezzék: onkormanyzat@andornaktalya.hu
Az anyakönyvi ügyek intézésre a heti 2 ügyfélfogadási napon kívül, telefonos egyeztetés
után van lehetőség.
Az Andornaktályai Polgármesteri Hivatal csak heti két munkanapon fogad ügyfeleket.
Kedden: 08.00-12.00-ig, csütörtökön 13.00-16.00-ig.
Kérjük, hogy személyesen csakis ezen időpontokban jelenjenek meg
a hivatalban.
Kérek mindenkit, hogy a hivatali épület folyosóján
és az ügyintézőknél egyszerre csak egy ügyfél tartózkodjon!
Amennyiben segítségre van szüksége, kérjük, hívja a hivatal
központi számát:
06-36/430-527
-Javaslom, hogy az idősek ügyeinek intézését családtagok, rokonok, szomszédok
végezzék meghatalmazással!
Amennyiben az időskorúak mégis személyesen járnak el, akkor elsőbbséget
élveznek.
TEMETŐ
Az önkormányzati köztemető használata ügyében telefonos egyeztetést követően
jár el a temetőgondnok, aki a 06-20/295-6052 számon hívható.
KÖZÖSSÉGI TEREK,
RENDEZVÉNYEK
A fertőzések megelőzése érdekében az Ady Endre Művelődési Ház és az iskolában a
könyvtár ? további értesítésig ? szintén zárva tart. Az iskolában sem
rendezvény, sem falukórus próba, sem karate/asztalitenisz edzés nem tartható! A
közösségi terek sem a civil szervezetek, sem pedig a lakosok rendezvényei
céljára nem vehetők igénybe!
Mit tegyünk a
megelőzés érdekében?
A legfontosabb a gyakori és alapos szappanos kézmosás, vagy legalább 60%
alkoholtartalmú kézfertőtlenítő használata. Különösen javasolt mosdó
használatát követően és étkezés előtt!
A maszk önmagában nem elegendő a fertőzés megállításához, ám
viselése mások védelme érdekében javasolt, ha valaki légúti tünetektől szenved.
Amennyiben valamilyen alapbetegsége (magas vérnyomás, cukorbetegség, szív- és
érrendszeri betegség, légzőszervi betegség, májbetegség, daganatos betegség)
van, saját védelme érdekében viseljen maszkot! Ha köhög vagy tüsszent,
használjon papírzsebkendőt. Azt használat után azonnal dobja ki a szemetesbe,
majd mosson/fertőtlenítsen kezet!
Kérem, kövessék figyelemmel a hivatalos kormányzati koronavírus
weboldalt,
ahol még több és frissebb információkat kaphatnak a vírusról és a védekezésről:
https://koronavirus.gov.hu Információs
vonal: +36/80/277-455
A vírusfertőzés által az idősek a legveszélyeztetettebbek,
figyeljünk és vigyázzunk rájuk!
Kérem valamennyiük megértését, együttműködését és segítségét, hiszen
a felsorolt intézkedések betartása közös érdekünk.
EGYÜTT, FELELŐSEN MINDEN ANDORNAKTÁLYAI LAKOS EGÉSZSÉGÉÉRT!
Andornaktálya Községi Önkormányzat képviselő-testülete nevében:
Barczi Zsolt polgármester |
|
|
|
|
Március 15-i műsor elmarad! |
Tisztelt andornaktályai lakosok!
Sajnálattal értesítjük Önöket, hogy a tervezett március 15-ei emlékműsor a Művelődési Házban ELMARAD! A koronavírus járványveszély miatt az ÁNTSZ szakemberei javaslatára településünk (főként idősebb) lakóinak biztonsága érdekében hoztuk meg ezt a döntést! Megértésüket köszönjük! |
|
Wass Albert Maraton -
2020.
Wass Albert erdélyi származású magyar írónk, aki a 21. század
emberére talán a legnagyobb hatást gyakorolja szellemiségével. Ezért évek óta
február végén az ország számos településén és világszerte összefogva szerveznek
felolvasóesteket.
Ezt a Szépirodalmi ünnepet Andornaktálya is megrendezte február
28-án a Wass Albert Maratonhoz csatlakozva, immár önálló felolvasóhelyszínként.
Irodalmárokat, színművészeket, helyi és vendég irodalomkedvelőket hallhattunk.
Itt volt köztünk: ,, az égi kávéház
házigazdája? - Wass Albert 
|
|
Pályázati felhívás az önszerveződő közösségek |
|
Az érdeklődők jelentkezéseiket a lakóhelyhez legközelebbi rendőri szervnél leadhatják. Felvilágosítást hivatali időben a Humánigazgatási Szolgálatnál a 36/522-156-os telefonon, illetve a karrier@heves.police.hu e-mail címen kérhetnek. |
|
|
Elektronikus fizetés tájékoztató |
|
A
2020. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS
2020. február 24-én Andornaktálya Községi
Önkormányzatának képviselő-testülete egyhangúlag elfogadta az önkormányzat
2020. évi költségvetését.
A rendelet (3/2020.(II.25.) teljes szövege és annak
mellékletei az érdeklődők számára elérhetők a település honlapján (www.andornaktálya.hu) - Hatályos rendeletek címszó alatt.
Egy pár gondolattal szeretnénk segíteni azoknak, akik
kíváncsiak arra, miért és miként alakultak ki ezek a számok:
A
rendeletből kiolvasható, hogy a bevételek és kiadások főösszege megközelíti a
293 millió forintot (292 846 902 Ft)
Miért pont ennyi? Tehetnék fel a kérdést.
A költségvetés elkészítése során a jogszabályi
lehetőségeket és a tapasztalati számokra alapozott tervezést kell felelős
döntéssel véglegesíteni. A költségvetés összeállítását végző szakemberek a
rendelkezésükre álló ismeretek birtokában megtervezik azokat a költségvetési
bevételeket, amelyekre különféle mutatószámok alapján számíthatunk. Ezek az
úgynevezett állami támogatások. Ehhez hozzáadják a várható működési
bevételeket: a különböző adóbevételeket illetve egyéb működési bevételeket.
Ezzel kialakul egy szám, az az összeg, amire forrásként nagy biztonsággal
számíthatunk az év során.
A
már elfogadott költségvetésünkben így tehát 255 993 048 Ft költségvetési
bevétellel számolunk.
A tervezés másik oldala pedig arról szól, hogy lássuk,
mennyit költünk, költhetünk 2020-ban, vagyis a kiadások tervezése. Itt is a
biztosan ismert illetve a tapasztalati számokból valószínűsíthető számok
jelentik a kiindulást. A működési kiadásokon belül például tudott, hogy hányan
dolgoznak az önkormányzatnál, és hányan az óvodában, illetve egyéb
intézményeknél, és természetesen az is ismert, hogy mennyi a bérük és mennyi
közteher rakódik ezekre, vagyis meglehetős pontossággal kiszámolható, hogy
személyi juttatásokra és a kapcsolódó járulékokra mennyit kell fordítanunk
ebben az évben. Az elmúlt évek tényszámai pedig segítenek abban, hogy
meghatározhatók legyenek a dologi kiadások, pl. az intézmények közüzemi díjai, a
közvilágítás költségei, biztosítási díjak, a különféle szolgáltatások díjai, az
gyermekek étkeztetése, és még hosszasan sorolhatnánk.
És vannak olyan kötelezettségek, amelyekről tudunk,
hogy 2020-ban kell teljesítenünk. Ezek a korábbi években tett
kötelezettségvállalásokon alapuló kiadások. Mikre gondolunk?
A falu lakossága előtt ismert, hogy az előző vezetés
igyekezett kihasználni a különböző pályázati lehetőségeket. Októberben egy
tucatnál is több folyamatban lévő pályázat anyagát vettük át, és tekintettük
át. Ezek közül voltak olyanok is, amelyek tartalék listára kerültek (időközben
ezekről kiderült, hogy nem nyertük meg őket). Egy pályázat esetében átütemezést
(halasztást) kértünk, (ennek elbírálása még folyamatban van). Az "ipari parkos" pályázatról hosszas egyeztetés és alapos mérlegelés után a képviselő-testület
egyhangúlag úgy döntött, hogy visszalépünk. Persze így is maradtak olyan
folyamatban levő pályázatok, amelyek megvalósítása, és így pénzügyi teljesítése
is 2020-ra marad. Ezek egy részénél már korábban a számlánkra érkeztek
előlegként bizonyos összegek, de ezeket természetesen csak a pályázat
megvalósítására fordíthatjuk. Fontos megjegyezni, hogy ezen pályázatok kapcsán
elnyert támogatások nem fedezik 100 százalékban a pályázatok megvalósítását,
ezekhez az önkormányzatnak jelentős önerőt is biztosítania kell. A külterületi
utak felújításáról szóló folyamatban lévő pályázat esetében ráadásul korábban
mindenki arról értesülhetett, hogy csak 15 % önerőre lesz szükség, de erről
kiderült, hogy végül 25 %-ot kell nekünk biztosítani. Ez közel 10 millió forint
többlet kiadást jelent ahhoz képest, amelyet előzetesen ismertünk.
A
fentiek alapján összeállított "kiadási" oldal összességében 292 846 902
Ft-ot mutat, ennyi a tervezett kiadási összeg.
(Ezen belül működési célú kiadásra tervezünk 223 977 742 Ft-ot, míg fejlesztési célokra 40 608 084 Ft-ot, felújításokra
28 261 076 Ft-ot).
Mivel az önkormányzati költségvetést nem lehet
hiánnyal tervezni, a "bevételi" és "kiadási" főösszegnek azonosnak kell lennie,
így a bevételi oldalon hiányzó 36 853 854 Ft-ot elő kell teremteni. Erre
nagyrészt felhasználható az a maradvány, ami 2019 év végén, az önkormányzat
számláin rendelkezésre állt. (29 181 796 Ft) Ez nagyjából az az összeg,
amit a folyó pályázatokra előlegként kaptunk, de még nem került felhasználásra.
Ha ezt is hozzáadjuk a bevételekhez, akkor még mindig hiányzik 7 672 058
Ft. Ezt a képviselő-testület döntése alapján fejlesztési hitelből kívánjuk
biztosítani.
Ennek a hosszúlejáratú, fejlesztési hitelnek a
felvételére várhatóan csak az év második felében lesz szükség. A tavaly nyári
esőzések által az utakban és árkokban okozott károk helyreállítására elnyert
pályázat önerejét csak ebből tudjuk biztosítani előreláthatólag. Hogy egyáltalán
kell-e, és, ha igen, ténylegesen mennyit felvennünk, erről a költségvetés
féléves adatainak ismeretében fogunk majd várhatóan szeptemberben dönteni.
Minden képviselővel együtt bízunk abban, hogy a vis
maior pályázat megvalósítása érdekében nem kell majd hitelt felvenni, vagy fel
kell ugyan venni, de kevesebb összeget.
Fogalmazhatunk úgy is, hogy az idei évi költségvetés a "túlélés költségvetése". Vagyis a legnagyobb eredmény az lesz, ha sikerül
fenntartanunk az önkormányzat intézményeinek a működőképességét: határidőben ki
tudjuk fizetni az alkalmazottak bérét és járulékait, lesz pénz a működés
költségeire (lesz miből kifizetni a gázszámlát, villanyszámlát, a
közvilágítást, a szemétszállítást, stb.). Csakis a folyamatban lévő pályázatok
befejezésére törekedhetünk, már az ezekhez kapcsolódó önerő előteremtése is
nagy erőfeszítést kíván. Csak remélni tudjuk, hogy 2021-ben már több pénzünk
lesz az utak-, járdák felújítására, a csapadékvíz elvezető árkok
helyreállítására, a csapadékvíz elvezetés megoldására.
Megyeri Zoltán Sándor
Barczi Zsolt
alpolgármester
polgármester |
|
Magyar Állam hirdetménye földek értékesítéséről |
|
|
|
|
| | << Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>
| Találatok 233 - 261 / 677 | |
|
|
Ma 2023. december 05. kedd, Vilma napja van. |
Andornaktályát a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, valamint Magyar Vöröskereszt Heves Megyei Szervezete segíti és támogatja! |
|
|